טיפול שורש

טיפול שורש הינו טיפול נפוץ מאוד, שמטרתו לטפל בשן שנפגעה מדלקת או זיהום. במהלך הטיפול מבוצע חיטוי של תעלות השורש וסילוק הגורמים המזהמים מהשן, ולבסוף מבוצע איטום של התעלות על מנת למנוע הישנות של זיהום נוסף בעתיד.

ישנן מספר סיבות נפוצות המצריכות ביצוע טיפול שורש –

• דלקת או זיהום במוך השן (הרקמה העצבית במרכז השן), לרוב כתוצאה מעששת.

• רגישות עזה לקור או לחום.

• טראומה לשן.

• נפיחות סמוך לשן מזוהמת.

טיפול שורש איכותי אשר מבוצע כהלכה הינו בעל אחוזי הצלחה גבוהים ויכול לאפשר לשיניים לשרוד למשך שנים רבות בדומה לשיניים טבעיות.

לאחר טיפול שורש יש צורך בביצוע שחזור כותרתי של השן, לרוב באמצעות מבנה וכתר.

shoresh.jpg

כיצד מבוצע טיפול שורש?

• בניגוד לדעה הרווחת, טיפול שורש איננו כואב ומבוצע תחת הרדמה מקומית.

• לאחר מתן אלחוש מקומי הרופא מסיר את הגורמים המזהמים מהשן (לרוב עששת) ושחזורים ישנים מהשן במידה וקיימים.

• לאחר איתור תעלות השורש השן המטופלת מבודדת באמצעות סכר גומי, על מנת לאפשר סביבת עבודה נקייה, בטוחה וסטרילית ככל האפשר.

• בשלב זה מבוצע ניקיון וחיטוי יסודי של כל התעלות באמצעות מכשור ידני וממונע, וחומרי שטיפה אנטי-בקטריאלים.

• חשוב להשתמש במיקרוסקופ טיפולי על מנת לאתר תעלות נוספות במידה וישנן ולוודא שהטיפול מבוצע בצורה קפדנית ויסודית.

• לבסוף מבוצע איטום של תעלות השורש באמצעות חומרים איכותיים שמטרתם למנוע חדירה של חיידקים לתעלות השורש ומחוצה להן.

• במקרים מסוימים אשר מצריכים פגישה נוספת, יבוצע איטום זמני של התעלות באמצעות תרופה אנטי-בקטריאלית.

• בסיום הטיפול המתרפא משוחרר עם סתימה כותרתית זמנית ומופנה בחזרה לרופאו, במטרה להחליף את הסתימה הזמנית בשחזור כותרתי קבוע.