הוראות לאחר טיפול שורש

kids-3_edited.jpg

הוראות לאחר טיפול שורש/חידוש טיפול שורש

• יש להימנע מאכילה שעה לאחר הטיפול.

• מותר לשתות לאחר סיום הטיפול.

• מומלץ להימנע ממאכלים ומשקאות חמים עד לחלוף ההרדמה.

• מותר לצחצח באופן נורמלי אך רצוי להימנע משימוש בחוט דנטלי כדי לא לפגוע בתקינות הסתימה הזמנית.

• ניתן לחזור לפעילות נורמלית אחרי הטיפול.

• שן לאחר טיפול שורש הינה חלשה יותר ומועדת לשברים, ולכן מומלץ להימנע ככל שניתן מלעיסת מאכלים קשים על השן עד אשר יבוצע שחזור כותרתי קבוע (לרוב מבנה וכתר).

כאבים

• לאחר טיפול שורש או חידוש טיפול שורש, האיזור שבו בוצע הטיפול עשוי להיות רגיש וכאוב. מדובר בתופעה שכיחה ונורמלית.

• הכאבים לרוב יהיו קלים-בינוניים ויחלפו תוך מספר ימים, ואינם מהווים סיבה לדאגה.

• ניתן לקחת משככים במידת הצורך, לאחר התייעצות עם הרופא.

• במקרים מסוימים, ביחוד כאשר מבוצע טיפול בשן סימפטומטית, עלולים להיות כאבים חזקים ואף נפיחות מקומית. במקרים אלה חשוב ליידע את הרופא.

• חשוב לציין שמופע של כאבים או נפיחות לאחר טיפול אינם מעידים על טיב הטיפול או על כשלונו.

• בכל מקרה של החמרה בכאבים ו/או נפיחות, יש ליצור קשר עם המרפאה.

המשך הטיפול בשן

• בסיום טיפול השורש מונחת על גבי החלק החיצוני של כותרת השן סתימה זמנית. חשוב להחליף את סתימה זו בחומר איטום קבוע (מבנה) שלאחריו יבוצע שחזור כותרתי (לרוב כתר) בידי הרופא/ה המפנה.

• חשוב לגשת למרפאה המפנה בהקדם לצורך המשך שיקום השן, לא יאוחר מ-2-3 שבועות מסיום טיפול השורש.

• אי ביצוע השחזור הכותרתי או עיכוב בביצועו, עלולים לסכן את שרידות השן ואת הצלחת הטיפול.

• בכל מקרה של שבר או פירוק של הסתימה הזמנית או השחזור הכותרתי, יש ליידע מיד את הרופא.